عنوان بنر
هاست رايگان هاست رايگان

شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی

DEPARTMENT OF COMMERCE NOOROLHODA

با سلام .شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی نمایندگی گوشی های لنوو و شرکت نداگستر در اصفهان.با توجه به اینکه گوشی های لنوو در اول راه معرفی خود می باشند و قیمت های بسیار مناسبی نسبت به امکانات خود دارند در نظر داریم تا محصولات خود را با قیمت مناسب جهت عرضه در سطح استان اصفهان و دیگر استانها ارائه نماییم.
لازم به ذکر است سایت این مجموعه تا چند ماه آینده راه اندازی می شود و شما می توانید از این پس مشخصات و اطلاعات محصولات مورد نیازتان را از این سایت تهیه نمایید.
با تشکر
مدیریت شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی

طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۲۴ ق.ظ

انواع سیستم عامل ها

سیستم عامل چیست؟



ُسیستم عامل مهمترین برنامه ای است که بر روی یک کامپیوتر اجراء می گردد و امکانات لازم به منظور اجرای هر نوع برنامه  دیگر  را فراهم می نماید .

سیستم عامل مهمترین ترین برنامه ای است که بر روی کامپیوتر شما اجراء شده و خدمات متنوعی را در ابعاد متفاوت ارائه می نماید . بد نیست به برخی از این نوع خدمات اشاره ای مختصر داشته باشیم : 

  •  نوع نرم افزاری را که شما می توانید بر روی سیستم خود نصب نمائید، مشخص می نماید .

  • هماهنگی لازم به منظور اجرای برنامه ها را انجام می دهد .

  • حصول اطمینان از این موضوع که عناصر سخت افزاری نظیر صفحه کلید ، چاپگر و هارد دیسک دارای عملکردی عاری از خطاء بوده و امکان ارتباط با آنان وجود دارد .

  • ایجاد شرایط و امکانات لازم به منظور اجرای صحیح برنامه های کامپیوتری نظیر واژه پردازها ( نظیر MsWord ) ، برنامه های سرویس گیرنده پست الکترونیکی ( نظیر OutLook ) ، مرورگرهای وب ( نظیر Internet Explorer ) . در صورتی که برنامه ها نیازمند استفاده از  منابع سیستم نظیر چاپگر و یا هارد دیسک باشند ، با مدیریت سیستم عامل این امر میسر می گردد.

  • ارائه پیام ها ی خطاء متناسب با مسائل ایجاد شده

سیستم عامل ، نوع و نحوه مشاهده اطلاعات و انجام عملیات مورد نظر را نیز مشخص می نماید . برخی از سیستم های عامل از یک رابط کاربر گرافیکی معروف به GUI که از کلمات  Graphical User Interface   اقتباس شده است ، استفاده می نمایند . در این نوع از سیستم های عامل ، اطلاعات با استفاده از تصاویر ( آیکون ،  دکمه ها ، جعبه های محاوره ای ، پنجره ها ،  ... ) و کلمات ارائه می گردد  ( ویندوز نمونه ای از اینگونه سیستم های عامل است ) . سایر سیستم های عامل ممکن است از یک رابط کاربر مبتنی بر متن به منظور تعامل با کاربر استفاده نمایند .

چگونه یک سیستم عامل را انتخاب نمائیم
زمانی که شما یک کامپیوتر را خریداری می نمائید ، انتخاب خود را در خصوص نوع سیستم عامل نیز انجام داده اید، چراکه سیستم عامل بر روی کامپیوتر خریداری شده نصب و در اختیار شما قرار داده می شود . شما می توانید هر زمان که تشخیص دادید سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر خود را تغییر دهید . در برخی از کشورها ، همزمان با ارائه کامپیوتر سیستم عامل آن نیز عرضه می شود ( مثلا" کامپیوترهای شرکت Dell و Gateway  به همراه ویندوز مایکروسافت عرضه می گردند ) . 
تاکنون سیستم های عامل متداولی در سطح دنیا طراحی و پیاده سازی شده است . هر سیستم عامل دارای ویژگی ها ، مزایا و محدویت های مختص به خود می باشد . در این رابطه می توان به متداولترین سیستم های عامل موجود اشاره نمود : 

  • ویندوز ( Windows ) : ویندوز که دارای نسخه های متعددی است متداولترین سیستم عامل استفاده شده توسط کاربران می باشد. این سیستم عامل توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده و دارای یک رابط کاربر گرافیکی است که استفاده از آن را برای اکثر کاربران راحت تر می نماید ( نسبت به سیستم های عاملی که دارای رابط کاربر مبتنی بر متن می باشند ) . ویندوز دارای نسخه های جداگانه ای برای کاربران معمولی و  نسخه هائی مختص سرویس دهندگان می باشد .

در همین رابطه :

بیزنس اینسایدر نوشت: چند سال قبل سیلیکون ولی و وال استریت آمریکا به مایکروسافت به چشم کمپانی در حال انقضا نگاه می کردند و آن را محکوم به شکست می دانستند.

به گزارش «انتخاب»، ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، در دوسال گذشته تلاش بسیاری کرده تا این باور را تغییر دهد. اما همیشه این تفکر ته ذهن ها قرار دارد که قدرت واقعی دنیای تکنولوژی در دست شرکت های جدیدتر اینترنت-محور مانند فیس بوک، گوگل و آمازون قرار دارد.

اما یک حوزه است که مایکروسافت در آن دست بالا را دارد: دسترسی جهانی.


برای چندین دهه ویندوز استاندارد جهانی برای رقابت بوده است و در نتیجه میلیون ها نفر در سراسر جهان زندگی خود را از فروش یا نوشتن برنامه هایی بر پایه تکنولوژی مایکروسافت گذرانده اند. از این رو مایکروسافت هواداران بسیاری دارد که می توانند مشتریان بالقوه بسیاری در آینده باشند.

نادلا در مصاحبه با بیزینس اینسایدر گفت، مردم در کوبا و ایران به محض آنکه زمینه تجارت با آمریکا برایشان فراهم شد، با آن ها تماس گرفته و خواسته اند از شرکای مایکروسافت شوند. 

او در این باره گفت: « حدود یک ماه پیش ایمیلی از فردی از کوبا به دستم رسید که در آن گفته بود، سلام، من فروشنده ویندوز در کوبا هستم و ما جامعه کاربران ویندوز عظیمی در اینجا داریم. ما سرورهای بسیاری داریم که سرور ویندوز هستند. من می خواهم با شما قرارداد شراکت امضا کنم.»

وی افزود: «به محض آنکه توافق هسته ای با ایران بدست آمد، همچنین چیزی را دریافت کردم. ایران از نظر اداری یک کشور کاملا ویندوز-محور است.»

مدیر اجرایی مایکروسافت اضافه کرد: در ایمیلی از ایران آمده بود: «ما واقعا شما را اینجا لازم داریم».

وی خاطرنشان کرد: «به هر کشوری که می روم در آن ها شرکا و برنامه نویسان نرم افزار بسیاری برای مایکروسافت در حوزه های سلامت و درمان، آموزش و همچنین حمل و نقل در آن منطقه حضور دارند. همه این سیستم ها بر اساس تکنولوژی ما ساخته شده اند».

با آنکه گوگل و فیس بوک دسترسی جهانی گسترده ای دارند، از شبکه مشابه شرکایی برخوردار نیستند که برای امرار معاش خود بر آن ها تکیه کنند.

نادلا همچنین اشاره ای به پروژه لون گوگل داشت که هدف از آن ارائه دسترسی به اینترنت جهانی با استفاده از بالن است. او گفت: «آرزوی من برای افزایش ارتباط و دسترسی اینترنتی این نیست که بالن هایی در فضای حریم هوایی ملی کشورهای دیگر به پرواز درآورم، بلکه رویای من این است که به کارآفرینان محلی کمک کنم تا راه حل های ارتباطی کم هزینه تری داشته باشیم».

  • Mac OS X : سیستم عامل فوق توسط شرکت اپل ارائه شده است و از آن بر روی کامپیوترهای مکینتاش استفاده می گردد . این سیستم عامل از لحاظ شکل ظاهری و رابط کاربر گرافیکی دارای شباهت های زیادی با ویندوز می باشد ( با تغییراتی اندک ) .

  • لینوکس و سایر سیستم های عامل مبتنی بر یونیکس : از لینوکس و سایر سیستم های عاملی که از یونیکس مشتق شده اند عموما" در ایستگاههای شبکه ای خاص و  یا سرویس دهندگان شبکه نظیر سرویس دهندگان وب و پست الکترونیکی ، استفاده می گردد . استفاده از اینگونه سیستم های عامل توسط کاربران معمولی عمدتا" مشکل بوده و به منظور استفاده از آنان به دانش و یا مهارت های خاصی نیاز می باشد . همین موضوع یکی از دلایل اصلی در رابطه با عدم گسترش عمومی آنان محسوب می گردد . نسخه هائی از سیستم های عامل فوق در حال پیاده سازی است تا کاربران معمولی نیز بتوانند بسادگی از آنان استفاده نمایند . 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۸
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی

انواع سیستم عامل ها

سیستم عامل چیست ؟

چرا ویدوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی