عنوان بنر
هاست رايگان هاست رايگان

شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی

DEPARTMENT OF COMMERCE NOOROLHODA

با سلام .شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی نمایندگی گوشی های لنوو و شرکت نداگستر در اصفهان.با توجه به اینکه گوشی های لنوو در اول راه معرفی خود می باشند و قیمت های بسیار مناسبی نسبت به امکانات خود دارند در نظر داریم تا محصولات خود را با قیمت مناسب جهت عرضه در سطح استان اصفهان و دیگر استانها ارائه نماییم.
لازم به ذکر است سایت این مجموعه تا چند ماه آینده راه اندازی می شود و شما می توانید از این پس مشخصات و اطلاعات محصولات مورد نیازتان را از این سایت تهیه نمایید.
با تشکر
مدیریت شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی

طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۳۰ ق.ظ

معرفی انواع سیستم عامل های تلفن همراه

معرفی انواع سیستم عامل های تلفن همراه

 



سیستم عامل های تلفن همراه به چهار دسته تقسیم می شوند معروفترین آنها به ترتیب عبارتند از:

● Symbian

● Windows Mobile

● Palm

● Linux

گوشیهای همراه به دو دسته PDA و SmartPhone قسمت می شوند:

● گروه PDA دارای سه نوع سیستم عامل می شوند که شامل Palm و لینوکس و ویندوز است

● SmartPhone ها دارای یک سیستم عامل هستند.مانند سیستم عامل سیمبیان.

1) سیستم عامل Palm :
سیستم عامل Palm اولین سیستم عاملی است که برای دستیار دیجتالی شخصی ارایه شد این سیستم عامل از رابط گرافیکی ساده ای استفاده می کند. در نمونه های اولیه (سال 1998) از نگارش 16 بیتی استفاده شد که فقط مخصوص PDA های بدون پشتیبانی تلفن همراه بود ولی اکنون از نسخه 5 x آن استفاده می شودکه نگارش 32 بیتی دارد و از پردازنده های محصول اینتل که در PDA ها به ARM معروف است، استفاده می کند. این سیستم عامل به دلیل سادگی، سرعت بالایی دارد وکاربران به همین دلیل با آن مشکلات زیادی ندارند (از یک نمونه همسان با ویندوز سریع تر است). این سیستم عامل پر مصرف ترین سیستم عامل ایالات متحده است. این نرم افزار که در ابتدا برای راه بری دستگاه Palm Pilot ساخته شد ، از نسخه 3 به بعد دچار تحولات عمیق شد، مثلا پشتیبانی از صفحات رنگی پیدا کرد و یک سیستم شناخت دست خط به نام گرافیتی به آن اضافه شد. در حال حاضر اغلب Palm ها مجهز به یکی از دو نسخه سیستم عامل اند یا « Cobalt» یا « Garnet » ، که اولی نسخه 6 به حساب می آید و دیگری نسخه 5، البته از آگوست 2005 هیچ سخت افزاری با Cobalt بیرون نخواهد آمد.

2) سیستم عامل لینوکس:
این سیستم عامل درPDA ها استفاده می شود این سیستم به حافظه زیادی نیاز دارد (حداقل دو برابر ویندوز) علی رغم قدرتمند بودن این سیستم عامل، احتمال نمی رود که هیچ وقت بتواند جای ویندوز یا Palm را بگیرد دلیلش هم ساده است: این سیستم عامل سورس باز و رایگان است و پشتیبانی نرم افزاری خوبی ارائه نمی دهد. از مهم ترین دستگاه هایی که دارای لینوکس بوده و هستند: شارپ زائوروس، سامسونگ و چند مدل غیر مطرح دیگر را می شود نام برد.

3) سیستم عامل ویندوز CE:
این سیستم عامل معروف ترین نوع در PDA ها است و از سال 1996 بنیان گذاشته شده است. این نرم افزار در ابتدا برای کوچک کردن ویندوز اصلی طراحی شد تا بروی دستگاه هایی که حتی حافظه RAM زیر یک مگابایت باشند قابل اجرا شود. از آن موقع مرتب چیز هایی به آن افزوده شده، طوری که اکنون Windows CEW5، قابلیت رقابت با ویندوز 95 را دارد. نام گذاری این سیستم عامل هم در نوع خود جالب است، مایکروسافت رسما اعلام کرده که این دو حرف (CE) به صورت تصادفی انتخاب شده اند. این سیستم عامل بخش اعظم بازار را در اختیار دارد در حقیقت مایکروسافت دو تا کار خوب کرد، اول اینکه این سیستم عامل را به صورتی سورس کد هایی ساده و با قابلیت گسترش امکانات نرم افزاری نوشت و دوم اینکه نسخه ای از سورس کد های این سیستم عامل را در اختیار عموم (یعنی طراحان نرم افزار) گذاشت. این کار باعث شد که بسیاری از برنامه نویسان شانس آینده خود را با آن امتحان کنند. سیستم عامل SmartPhone های ضعیف تر از سیستم عامل PDA ها است (بدین معنی که از واسط کار بری ساده تری استفاده می کند) بطبع نیاز مند حافظه کمتر وپردازشگر ضعفیت تر است. اما مهمترین فرق اصلی آن با PDA ها پشتیبانی نکردن از قابلیت لمسی هست دلیلی که میکروسافت برای آن آورده، این است که بتوانید یک دستی هم با آن کار کنید.

4) سیستم عامل سیمبیان:
معروفترین سیستم عامل (از نظر داشتن بازار فروش) محسوب می شود. هنگامی که شرکت مایکرو سافت از قابلیت های سیستم عاملش در پشتیبانی از گوشی های تلفن همراه پرده برداشت غول های تولید کننده تلفن همراه (14 شرکت اصلی وچند شرکت فرعی) برای عقب نماندن در این رقابت و جلوگیری از در انحصار گرفتن نرم افزارهای تلفن همراه توسط ماکروسافت های دور هم جمع شده و یک سیستم عامل مشترک به وجود آوردند این سیستم عامل از اول برای تلفن همراه به وجود آمد و ساختار آن بسیار شبیه ویندوز می باشد. در زیر نام برخی از این شرکت ها را مشاهده می کنید.

(Sony، Nokia، LG، Erricson، Samsung، Siemens، Motorola، BenQ، Mitsubishi، Sanyo، Sharp، Arima، Fujitsu، Lenovo، Panasonic، Sendo)

این سیستم عامل در حقیقت نسخه تحول یافته سیستم عامل «پسایلون » مدل اپوک هست. که، بروی محیط برنامه نویسی C طراحی شد، که البته خودش نسخه ای از یک افزار توسط چند سیستم عامل دهه هشتاد بود. مزایای عمده این سیستم عامل، مصرف کم باطری به دلیل داشتن یک اسکریپت به نام Active Object که عملا CPU را خاموش می¬کند وقتی که برنامه ای فراخوانی نداشته باشد، مصرف اندک حافظه که اسکریپت هایی مرتب حافظه را، حتی حافظه دائمی آن را جاروب می کنند. ساختار این سیستم عامل به قدری ساده است که در لایه اول برنامه، حتی فایل سیستم (مدیریت و اجرای فایل های جانبی) هم پشتیبانی نمی شود فقط یک مدیریت زمان کنار برنامه اصلی است. سیمبیان شبیه دیگر سیستم عامل های مدرن و امروزی که برای رایانه ها وجود دارند، به وجود آمده است. بنابراین دارای امکانات خوبی مثل MultiThreading و همچنین مدیریت حافظه است. در طراحی اولیه مبنای کار را بر روی این موضوع بنا نهاده اند که این سیستم عامل باید روی امکانات سخت افزاری بسیار کم (بطور مثال: 4 مگابایت حافظه) کارایی فوق العاده ای داشته باشد. به همین دلیل این سیستم عامل می تواند روی تلفن همراه های امروزی فوق العاده سریع کار کرده و حداقل مشکل را داشته باشد. این سیستم عامل بر اساس وقایع و evenها بنا نهاده شده است (شبیه دیگر سیستم عامل های امروزی مثل ویندوز) و پردازنده طوری مورد استفاده قرار می گیرد که کمترین میزان بار روی تلفن همراه قرار گیرد.

Android اندروید

شاید به جرأت بتوان گفت محبوب ترین سیستم عامل حال حاضر برای موبایلها و تبلت هاست. همانطور که از لوگوی آن مشخص است واژه اندروید به معنای روبات کوچولو است. رباتی که شبیه انسان هم هست.

شرکت اندروید تا قبل از سال 2005 در زمینه نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه به موفقیتهایی رسیده بود تا اینکه در سال 2005 توسط شرکت گوگل خریداری شد و حوزه ی فعالیتهایش جدی تر از پیش رقم خورد.

کمتر از سه سال بعد اولین تلفن همراه با سیستم عامل اندروید وارد بازار شد که نظر بسیاری از شرکتها و مشتری ها را به خود جلب کرد.

این سیستم عامل بر پایه لینوکس نوشته شده است و در تلفن های همراه و تبلت ها از آنها استفاده می شود. از مشخصه های کاربر پسند آن می توان به پشتیبانی از فرمتهای مختلف مولتی مدیا ، پشتیبانی از تمامی شبکه های ارتباطی مورد استفاده کاربران و همچنین قابلیت استقاده از سخت افزارهای رایج و مدرنی همچون GPS  ها و دوربین های پیشرفته و ... اشاره کرد.

محیط زیبا و کاربرپسند این سیستم عامل ، فاکتور دیگری بر محبوبیت اندروید می باشد.  این سیستم عامل Open source  یا کدباز  می باشد و تا کنون چندین نسخه از آن بیرون آمده که کاربران متناسب با نوع تلفن همراهشان یا تبلت شان می توانند از آنها استفاده کنند.

از دیگر خصوصیات بارز این سیستم عامل می توان به تنوع بسیار زیاد نرم افزارهایش اشاره کرد. شما به راحتی و بدون پرداخت هزینه ای می توانید از دهها نرم افزار کاربردی رایگان این سیستم عامل استفاده کنید.

بطور کلی می توان گفت که اندروید تمام مشخصات یک سیستم عامل خوب برای موبایل ها و تبلت ها را تا به امروز دارا می باشد.

 

 

IOS _آی او اس

این سیستم عامل منحصراً برای محصولات اپل می باشد و مدتی قبل تر از اندروید وارد بازار شد. اولین آیفون که مجهز به این سیستم عامل بود در سال 2007 در انظار بهت زده ی دوستداران موبایل ظاهر شد.

شهرت این سیستم عامل به اندازه ی محصولات اپل می باشد زیرا این سیستم فقط روی محصولات شرکت اپل وجود دارد. از مشخصه های بی نظیر آن می توان به رابط کنترل چند لمسی آن اشاره کرد که همیشه در نوع خود بی نظیر بوده است. بطور کلی می توان گفت تمام مشخصه های خوب  اندروید را دارد از ظاهر کاربر پسند گرفته تا نرم افزارهای متعدد . ضمن اینکه برای این سیستم عامل یک مرکز بازی در نظر گرفته شده است که طرفداران بازی بتوانند بصورت آنلاین یا چند نفره از این بازی ها استفاده کنند.

سیستم عاملIOS   ها هم مانند اندروید چندین نسخه منتشر کرده اند که در نسخه های جدید تغییرات چشمگیری اعمال شده است و امکانات فراوانی در آن قرار گرفته است. از اینروست که کسانی که با محصولات اپل کار می کنند دیگر تمایلی به استفاده از دیگر وسایل مشابه ندارند چرا که این محصولات از هر نظر در نوع خود بی نظیرند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۸
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی

معرفی انواع سیستم عامل های تلفن همراه

گوشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی