عنوان بنر
هاست رايگان هاست رايگان

شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی

DEPARTMENT OF COMMERCE NOOROLHODA

با سلام .شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی نمایندگی گوشی های لنوو و شرکت نداگستر در اصفهان.با توجه به اینکه گوشی های لنوو در اول راه معرفی خود می باشند و قیمت های بسیار مناسبی نسبت به امکانات خود دارند در نظر داریم تا محصولات خود را با قیمت مناسب جهت عرضه در سطح استان اصفهان و دیگر استانها ارائه نماییم.
لازم به ذکر است سایت این مجموعه تا چند ماه آینده راه اندازی می شود و شما می توانید از این پس مشخصات و اطلاعات محصولات مورد نیازتان را از این سایت تهیه نمایید.
با تشکر
مدیریت شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸ ب.ظ

ic

تراشه، مدار یکپارچه، مدار مجتمع یا آی‌سی (به انگلیسی: Integrated circuit یا Chip)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۲۸
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی
پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ق.ظ

HARD

HARD

هارد دیسک در سال 1950 اختراع گردید. هارد دیسک های اولیه شامل دیسک های بزرگ با قطر 20 اینچ ( 50/8 سانتیمتر) بوده و توان ذخیره سازی چندین مگابایت بیشتر را نداشتند. به این نوع دیسک ها در ابتدا " دیسک ثابت "  می گفتند. در ادامه بمنظور تمایز آنها با فلاپی دیسک ها از واژه " هارد دیسک " استفاده گردید. هارد دیسک ها دارای یک  Platter ( صفحه ) بمنظور نگهداری محیط مغناطیسی می باشند. عملکرد یک هارد دیسک مشابه یک نوار کاست بوده و از یک روش یکسان برای ضبط مغناطیسی استفاده می نمایند. هارد دیسک ونوار کاست از امکانات ذخیره سازی مغناطیسی یکسانی نیز استفاده می نمایند.در چنین مواردی می توان بسادگی اطلاعاتی را حذف و یا مجددا" بازنویسی کرد. اطلاعات ذخیره شده بر روی هر یک از رسانه های فوق ، سالیان سال باقی خواهند ماند. علیرغم وجود  شباهت های موجود ، رسانه های  فوق در مواردی نیز با یکدیگر متفاوت می باشند که عبارتنداز:

- لایه مغناطیسی بر روی یک نوار کاست بر روی یک سطح پلاستیکی نازک توزیع می گردد. در هارد دیسک لایه مغناطیسی بر روی یک دیسک شیشه ای ویا یک آلومینیوم اشباح شده قرار خواهد گرفت . در ادامه سطح آنها بخوبی صیقل داده می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۴۳
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی
يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۳۱ ق.ظ

RAM

تاریخچه حافظه تصادفی

 تاریخچه حافظه رم

 به طور حتم حافظه یکی از بخش های مهم یک سیستم کامپیوتری ( پس از پردازنده و مادربورد ) محسوب شده و نقش بسزایی را در عملکرد نهایی آن سیستم ایفا می کند.  در این مقاله نگاهی به تاریخچه این قطعه با ارزش خواهیم داشت تا با سیر تکامل آن بیشتر آشنا شویم . ابتدا بگذارید با مفهوم RAM آشنا شویم، RAM ( مخفف Random Access Memory )  یا حافظه با دسترسی تصادفی، یک نوع فرم و دیاگرام نگهداری اطلاعات در کامپیوتر به شمار می رود که به کاربر این اجازه را می دهد تا اطلاعات را در عین حال که به طور مستقیم بر روی سیستم ذخیره می نماید، به صورت تصادفی نیز بتواند در هر لحظه به آن دسترسی داشته باشد. در واقع RAM از تعدادی خانه یا سلول داده ای تشکیل شده است که هر خانه قابلیت نگهداری میزان مشخصی از اطلاعات را داشته و با یک آدرس منحصر به فرد فراخوانی می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۳۱
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی
شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷ ب.ظ

CPU

تاریخچه CPU

  سی پی یو (به انگلیسی: Central Processing Unit یا CPU)‏ یا پردازنده (به انگلیسی: Processor)‏، یکی از اجزاء رایانه می باشد که فرامین و اطلاعات را مورد پردازش قرار می دهد.
کامپیوتر | تاریخچه CPU

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۰۷
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی
چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ق.ظ

Samsung Galexy ُS7

پرچم‌داران جدید شرکت سامسونگ، به طور رسمی وارد ایران شدند. روز سه‌شنبه 17 فروردین ماه 1395، شرکت سامسونگ الکترونیکس، طی مراسمی در برج میلاد تهران، در حضور اصحاب رسانه و جمعی از مدیران خود، از گوشی‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 edge رونمایی کرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۲۸
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی
چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۳۰ ق.ظ

معرفی انواع سیستم عامل های تلفن همراه

معرفی انواع سیستم عامل های تلفن همراه

 



سیستم عامل های تلفن همراه به چهار دسته تقسیم می شوند معروفترین آنها به ترتیب عبارتند از:

● Symbian

● Windows Mobile

● Palm

● Linux

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۳۰
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی
چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۲۴ ق.ظ

انواع سیستم عامل ها

سیستم عامل چیست؟



ُسیستم عامل مهمترین برنامه ای است که بر روی یک کامپیوتر اجراء می گردد و امکانات لازم به منظور اجرای هر نوع برنامه  دیگر  را فراهم می نماید .

سیستم عامل مهمترین ترین برنامه ای است که بر روی کامپیوتر شما اجراء شده و خدمات متنوعی را در ابعاد متفاوت ارائه می نماید . بد نیست به برخی از این نوع خدمات اشاره ای مختصر داشته باشیم : 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۲۴
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی
دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ق.ظ

نقاط ضعف ویندوز ۱۰

نقاط ضعف ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ اکنون در ۱۹۰ کشور در دسترس کاربران قرار گرفته است. آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت تلفیقی از ویژگی‌های دوست داشتنی ویندوزهای قبلی بوده و دارای نکات مثبت بسیاری است؛ با این حال، این ویندوز هم نقاط ضعف خاص خود را دارد که باعث می‌شود از مهاجرت به آن دوری کنیم.
نقاط ضعف ویندوز 10 را بشناسید

در این مطلب قصد داریم تا به ۵ دلیل برای مهاجرت نکردن به ویندوز ۱۰ بپردازیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۵۶
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی
دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ق.ظ

دستورات دیسک پارت

آموزش دستورات Diskpart – بخش اول

 همواره در طول تاریخ یکی از حساس ترین و ترسناک ترین کارها در کامپیوتر ، مدیریت هارد دیسک بوده است. پارتیشن بندی ، فرمت کردن یک پارتیشن ، اتصال دو پارتیشن به هم ، جدا کردن پارتیشن ها از یک دیگر، مدیریت بیش از یک هارد دیسک، دیسک های داینامیک ، دیسک های مجازی ، پنهان کردن یک درایو از دست بیگانگان و ... همه و همه بخشی از مدیریت هارد دیسک می باشند. در همین حوزه بسیاری از نرم افزار ها نیز برای آسانتر کردن مدیریت هارد دیسک وارد میدان می شوند. نرم افزار هایی مانند Acronis و EaseUS که به احتمال زیاد با آن ها آشنا هستید. یکی دیگر از ابزار های کارا در مدیریت هارد دیسک، Disk Management خود ویندوز است که بدون شک یکی از قدرتمند ترین ابزارهای مدیریت دیسک می باشد، هر چند ممکن است کمتر کاربری از ویژگی های آن آگاه باشد. کار با Disk management از جمله مباحثی است که در دوره MCITP در Configuring Windows 7  در حوزه مدیریت دیسک ها در کلاینت و در Application Infrastructure در حوزه مدیریت دیسک ها در سرور مفصلا بحث می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۵۳
شرکت مهندسان جوان رایانه ساز نورالهدی